- Hoe snel kunnen jullie leveren?

* Bloemen in België: voor 12 uur besteld, dezelfde dag nog geleverd! Tussen 10u00 en 18u00 ( als de weersomstandigheden het toelaten en niet op zon-& maandag. uitzonderlijke bloemen feestdagen; Moederdag, St-Valentijn, Vrouwendag kunnen de leveringen later zijn)   Onze website geeft u automatisch de eerst mogelijke bezorgdatum aan.

In welke regio levert onze eigen dienst ? 

Mechelen - Walem postcode 2800

Heffen - Leest postcode 2801

Hombeek - postcode 2811

Muizen - postcode 2812

St-Kat-Waver - postcode 2860

Zemst - postcode 1980

Hofstade (brabant) - postcode 1981


Voor leveringen in andere regio's en buitenland rekenen wij op collega's voor uitvoering in hun bezorggebied, als deze bloemist op de dag zelf niet kan leveren zal het dag erna geleverd worden, bijvoorbeeld;  sluitingsdag, bij vragen stuur naar onze klantendienst, we beantwoorden uw vraag binnen de 24 uur- bloemen.ixora@telenet.be


- Wat gebeurt er als de bestemmeling niet thuis is?

Indien de bestemming niet thuis is, dan worden de bloemen bij één van de buren afgegeven en krijgt de bestemmeling een briefje in de bus met
daarop het adres waar de bloemen zijn afgegeven. Lukt het bij de buren ook niet dan laten wij een briefje achter  met het verzoek de bloemen in onze winkel op te halen binnen de 24 uur. anders vervalt de bestelling.

- Kan ik anoniem verzenden?

Ja. De bestemmeling krijgt alleen de tekst te zien die u op het kaartje zet. Niet uw naam en adresgegevens. Uw persoonlijke gegevens
worden nooit aan derden doorgegeven, ook niet aan de bestemmeling van de bloemen/cadeau. Opgepast kan vervelend zijn voor de ontvanger, hij of zij weet graag van wie het komt.

- Hoe laat worden de bloemen afgeleverd?

Over het algemeen: particulieren adressen tussen 10.00 uur en 18.00 uur en bedrijven tussen 9.00 uur en 17.00 uur, tenzij u telefonisch met ons een
andere leveringstijd bent overeengekomen. Door drukte en buiten onze regio Mechelen kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat de levering na 18.00 uur plaats vind.

- Kan ik een uiterlijke leveringstijd opgeven?

Bestellingen naar bedrijven worden geleverd tijdens de kantooruren. Moet uw bestelling voor een bepaalde tijd geleverd worden, dan kunt u dit in uw bestelling aangeven bij ' voeg een notitie toe'. Vult u a.u.b. alleen een uiterlijke leveringstijd indien dit echt nodig is. Wij proberen daar
zoveel mogelijk rekening mee te houden maar kunnen geen garanties geven.
Wilt u 100% zekerheid dat uw bestelling er voor een bepaalde tijd is, neem dan telefonisch of per email contact op met de klantenservice. Bij
Rouw arrangementen krijgt u altijd de garantie dat de bloemen vóór de door u opgegeven tijd geleverd worden. Mocht het om welke reden dan ook toch niet lukken dan nemen wij contact met u op.

- Ik wil meerdere boeketten verzenden, betaal ik dan extra leveringskosten?

U betaalt per adres slechts 1 keer leveringskosten. Ongeacht het aantal boeketten van dezelfde soort. Voor grote aantallen boeketten kunt u
contact opnemen met de klantenservice.

- Wat zijn de leveringskosten? Leveren op een   duurzame manier?

Bezorgkosten voor 2800 Mechelen: € 6,95 onze andere regio’s : € 9,95 

Leveringen te Mechelen werken we samen met de 'Greendriver' een koerierdienst per fiets.

 Bezorgkosten buitenland: vanaf € 9,95.

- Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

Ja, zodra u uw bestelling heeft verzonden, krijgt u direct een automatische emailbevestiging van ons. Hierin kunt u de bestelling nalezen.

- Bezorgen jullie ook in ziekenhuizen, hotels?

Ja, maar geeft u ons a.u.b. zoveel mogelijk informatie, zoals afdeling, kamernummer, route, (meisjes)naam enz. Ook een GSM of een vast telefoonnummer van de bestemmeling kan soms handig zijn om de bloemen op de juiste plaats te
krijgen.

- Kan ik een bestelling retourneren?

Nee, het is helaas niet mogelijk vers producten retour te sturen vanwege het bederfelijk karakter.

- Ik wil iets bestellen voor een begrafenis, welke informatie heeft u nodig?

Bij bestellingen voor een begrafenis of crematie is het extra belangrijk dat de bloemen op het juiste adres en tijdstip geleverd worden. Geeft u
ons a.u.b. zoveel mogelijk informatie, zoals de naam van het uitvaartcentrum, de naam van de overledene, de datum en tijdstip van het
afscheid nemen enz. Deze informatie kunt u tijdens het bestellen invullen
bij ' voeg een notitie toe'. Let er ook op dat u de tekst op het lint of kaartje richt aan de overledene en niet aan de nabestaande. Een tekst als 'wij
wensen u veel sterkte' is dus niet passend. U kunt denken aan 'Rust zacht' of 'Een laatste groet' of bijvoorbeeld alleen de afzender (uw eigen naam).

Liefst 1 tot 2 dagen op voorhand uw bestelling doorgeven aub.

- ons rekening nummer:

BE06 0011 5953 0522

BIC: GEBABEBB

- factuur aanvragen:

U kan een factuur aanvragen, bij " Notities " kan je uw BTW nummer invullen, nadien wordt er een factuur doorgestuurd via mail.